Spring naar inhoud

“Ad hoc, ad hoc, ad hoc. Zo is mijn werk.”

Als Alex ten Hoor (53) ‘s ochtends zijn schoenen aandoet en zijn veters strikt, heeft hij in zijn hoofd wel een globale planning. “Maar daar komt meestal niks van terecht”, zegt hij. “Als ik de melding krijg dat een riolering is verstopt of de stroom is uitgevallen, dan ga ik er meestal direct op af, want daar moet snel iets aan gebeuren. We gaan proberen het zelf op te lossen en als dat niet lukt schakelen we bedrijven in. Mijn rol is vooral die van regelaar.”

In actie

Alex werkt als senior medewerker voor ‘facilitaire zaken’ in De Burcht. Wat betekent dat? Hij glimlacht en zegt: “Eigenlijk valt alles onder facilitaire zaken. We moeten ervoor zorgen dat iedereen zijn werk kan doen. De tilhulpmiddelen moeten het doen, het schilderwerk moet worden bijgehouden, de linnenkamer moet in orde zijn en ook moeten er genoeg voorraden liggen in het magazijn, zoals incontinentiematerialen en schoonmaakmiddelen. In mijn baan heb ik daar allemaal mee te maken. Er gebeurt hier veel en natuurlijk gaan er ook weleens dingen kapot. Dan wordt van mij verwacht dat ik snel in actie kom. Dat bedoel ik met ‘ad hoc’. Als nu de telefoon gaat, sta ik misschien dadelijk wel bij een gesprongen waterleiding of een defecte cv-ketel. Van die dynamiek houd ik wel.

Alex is in De Burcht spin in het web en aanspreekpunt voor een team van wel vijftien mensen: technische dienst, huismeesters, schilders, linnenkamer, magazijn, vloeronderhoud en schoonmaak.